Almanya Tüketici Güven Endeksi Haziran Ayında Yükseldi
Merkezi Almanya’da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ve Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü’nün hazırladığı rapora göre, gelecek ay için Tüketici Güven Endeksi’nin sonuçları açıklandı.
Mayıs ayında eksi 20,8 puan olarak ölçülen Tüketici Güven Endeksi, haziran ayında 0,9 puanlık artışla eksi 19,9 puana yükseldi. Bu, endeksin üçüncü ay üst üste artış göstermesini sağladı ve eksi 19,9 puanla uzun vadeli ortalamanın oldukça altında kalmaya devam etti.
GfK’ye göre, tüketici duyarlılığındaki azalmada hem hafifçe azalan satın alma eğilimi hem de artan tasarruf eğilimi etkili oldu.
Almanya’da tüketici duyarlılığının son derece düşük olduğunu belirten NIM Tüketici Araştırmacıları Uzmanı Rolf Buerkl, endeksin nedenlerini ABD hükümetinin gümrük politikasındaki belirsizlik, pay piyasalarındaki oynaklık ve Alman ekonomisindeki durgunluğa bağladı. Bu nedenle insanlara tasarruf etmelerini önerdi.
GfK piyasa araştırmacıları, ülkede işsizlik oranındaki artış, şirket iflaslarındaki yükselme ve bazı şirketlerin personel azaltma veya yurtdışına taşıma planlarının, çalışanları endişelendirdiğini belirtti.
Alman ekonomisi 2025’in ilk çeyreğinde beklenenden daha güçlü bir büyüme kaydetti ancak ABD Başkanı Donald Trump ile AB arasındaki gümrük anlaşmazlığı belirsizliğe neden olmaya devam ediyor.
Ekonomi Büyüme Zorluklarıyla Karşılaşıyor
Tarife savaşları ve Trump’ın açıklamaları küresel ticarete zarar verirken, analistler, Trump’ın gümrük politikasını Alman ekonomisi için “özel risk” olarak değerlendiriyor.
Alman ekonomisi, diğer ülkelere göre daha fazla imalat sektörüne bağımlı olduğundan üretimdeki zayıflık nedeniyle kırılgan kalmaya devam ediyor.
Ülke ekonomisi 2024 yılında bir önceki yıla göre gerileyerek, çin ile rekabetin ve yapısal sorunlarının ekonomiyi frenlemesiyle ikinci yıl üst üste küçülmeye gitti.